Strančice a okolí

Zpět Home

Odkaz: Posilové vlaky Os9203-Os9235 v GVD2004/5

Archiv: Pravidelné nákladní vlaky Pn, Rn a Nex v GVD 2003/4Posilové vlaky Os9203-Os9235 v GVD2003/4

07.06.2005
Jednotka 470.003+004 na Os9165 ve Strančicích Jednotka 470.003+004 na Os9165 odjíždí ze Strančic Jednotka 470.003+004 na Os9168 u Světic Krátkodobé nedostatky v počtu příměstských jednotek vedou k nasazování třívozových jednotek ř.451/452 místo čtyřvozových, náhradních souprav "loko+5*Bmto+loko" nebo výjimečně jednotky řady 470. Na snímcích je jednotka 470.003+004 na vlacích Os9165/9168 Praha-Benešov u P. a zpět.
03.06.2005
363.077 táhne soupravu Pendolina 680.004. 363.077 táhne soupravu Pendolina 680.004. Do Prahy bylo přivezeno již čtvrté pendolino. Na snímcích projíždí souprava 680.004 tažena lokomotivou 363.077 kolem vjezdového návěstidla žst. Strančice.
05.05.2005
Na vozu 451.087 zadní jednotky vlaku Os9157 došlo za jízdy k poškození ložiska. Po příjezdu do Strančic a přestupu cestujících pokračovala dále v jízdě pouze přední jednotka. Pro poškozenou jednotku přijel nehodový vlak (v čele s 742.257) z depa Vršovice a po provizorní opravě ložiska ji odvezl do Prahy.
Poškozená jednotka 451.087+088 a nehodový vlak v čele s 742.257. Provizorní oprava ložiska na přední nápravě vozu 451.087. Provizorní oprava ložiska na přední nápravě vozu 451.087, v pozadí nehodový vlak, vpravo projíždí vlak Pn64811. Plné nádraží. Pět jednotek řady 451 a 452 se potkalo ve Strančicích. Zprava vlaky 9166 a 9167, uprostřed poškozená jednotka. Poškozená jednotka 451.087+088 za nehodovým vlakem vyčkává na odjezd do Prahy. Lokomotiva 742.257 v čele nehodového vlaku s jednotkou 451.087+088 vyčkává na odjezd do Prahy.  
15.04.2005
Zvl R11014 Janov-Praha v čele s 363.171 projíždí stanicí Strančice (05.04.2005) Zvl R Praha-Janov v čele s 363.069 u zastávky Světice (15.4.2005) Zvl R Praha-Janov v čele s 363.069 u zastávky Světice (15.4.2005) Každoročně v týdenních intervalech během března a dubna jezdí lehátkovými vlaky tisíce italských středoškoláků na školní výlet do Prahy a okolí. Do Prahy přijíždějí v úterý ráno (v čase R634) a vracejí se v pátek večer (půl hodiny po R273).
21.01.2005
130.013-Pn68530 Na této stránce je stále víc odlišností od běžného provozu: lokomotiva ř.130 není na této trati doma. Zde se vrací 130.013-6 do Prahy v čele Pn68530, který v Benešově převzala zřejmě od 363.117. Ta od ní "naoplátku" zas převzala cisternový vlak směrem na Tábor (ten navíc měl na postrku neobvykle 751.017).
Naopak častým jevem v tomto GVD je výskyt lokomotivy ř.110/111, která často převáží vozy ř.010 z/do Čerčan a Benešova (foto vlevo), či vozy ř. 810 nebo loko ř.742 (na foto je 742.301). Někdy rozváží soupravy přebytečných vozů pro přepravu kontejnerů k dočasnému odstavení v některé ze stanic a nebo zpět (na foto vpravo veze vozy, které byly odstaveny v žst. Senohraby). Na těchto přepravách je možné spatřit i jiné lokomotivy např. ř.141,162,163,182,363,714,742,751.
111.001+vůz 010 d.st.Čerčany - 21.01.2005 111.001+4*010 d.st. Čerčany - 29.12.2004 111.001+742.301 - 28.12.2004 111.001 + cca 25 kontejnerových vozů - 22.12.2004   751.032(S13) se soupravou kontejnerových vozů 363.052 se soupravou kontejnerových vozů k odstavení jede do Senohrab Mn88518 v čele s 714.012 odváží ze Strančice soupravu vozů Sgnss a Sgjs
18.01.2005
750.224+SR+3*Bc(+750.312) 750.312 na postrku vojenského transportu(v čele 750.224) Čas od času na trať 220/1 zavítají brejlovci. Tentokrát dokonce dvojice 750.224 a 750.312 směřujíce na vojenském transportu (vozy SR+3*Bc) do Letohradu a zároveň vracející se z vozby uranu do Temelína. Jindy to bývá např. v čele měřícího vozu GPK, což nikdy nevěstí nic dobrého.
02.01.2005
Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích
Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích Poškozená trolej ve Strančicích  
V neděli 2.1.2004 od 12:12 do cca 14:05 byla poškozená trolej v žst. Strančice. Při odjezdu Os9143 se nad ním přetrhla trolej. Na trolejovém drátu, který vede šikmo od lávky přes koleje č. 4 a 2 ke koleji č.1 a dál až za výhybky, prasknul izolátor mezi kolejemi č. 2 a 1 a trolej se vlivem závaží posunula ku Benešovu. Naštěstí Os9143 včas zastavil před utrženým svislým nosným lankem, o které by jinak zachytil sběrač. Po odstranění onoho lanka Os9143 po 30 minutách po spádu projel pod poškozenou trolejí a za stanicí již dál pod proudem. Po prohlídce trakčního vedení ve stanici, bylo díky nepříliš prohnuté troleji rozhodnuto vlaky 9145, 9147, 9144, 9146 a R637 protáhnout skrz stanici nezávislou trakcí (742.292, 749.251, 751.232) po koleji č.3. Poškozená trolej byla napnuta a vyměněn vadný izolátor. U opravy asistoval strančický MVTV2-083, který byl na místě nehody naštěstí již za 5 minut, protože byl na svém stanovišti ve Strančicích. Vlaky 9149 a 638 již projeli vlastní silou.
14.12.2004:
Jednotka 451.021,011,068 na zpáteční cestě do depa zapřažená za nehodovým vlakem. 13.12. jednotka 451.021,011,068 nedojela na vlaku 9163 do svého cíle. Noční foto ji ukazuje na zpáteční cestě do depa zapřaženou za nehodovým vlakem DKV Praha - při pauze ve Strančicích.
11.12.2004:
742.369+363.128 v čele R638 Náhlá neschopnost lokomotivy občas přinese v provozu nějakou kuriozitu. Na snímku veze 742.369  vlak R638 s neschopnou 363.128 v čele, a to z Benešova až do Prahy.
23.11.2004:
714.012 po nehodě 714.012 po nehodě 714.012 po nehodě Lokomotiva 714.012 se z jízdy do pivovaru vrátila předčasně a mírně potlučená. Na kruhové křižovatce u dálnice totiž do ní nacouval kamion. Dokončit její práci tak přijela 742.383 (T5).
10.11.2004:
749.251+749.006+363.113 v čele Nex44561 751.232+363.108 v čele Rn44559 749.218+749.251+749.006 ve Strančicích 749.006+749.251, žst. Strančice zvuková ukázka dua 749.006+749.251
 (délka 4 s., wav)
 
Poslední dobou se v okolí Strančic konají noční napěťové výluky. Jelikož na trati 221 není ani v hluboké noci klid, tak např. v noci 9./10.listopadu 2004 vytahovala vlaky od Uhříněvse do Strančic čtveřice zamračených 749.006, 749.218, 749.251 a 751.232.
362.121, R637, žst. Strančice, 10.11.2004  Čas od času se na trati 221 objeví lokomotivy řady 362. Na snímku je 362.121 v čele R637 zaskakujíc za pravidelně jezdící 363.021.
04.10.2004:
363.029+pendolino 363.029+pendolino 363.029+pendolino Přes Strančice se směrem na Horní Dvořiště projelo italské (FS) pendolino tažené loko 363.029 (snímky jsou udělány tak trochu narychlo)
25.09.2004:
Zřícená opěrná zeď  Pod tíhou autobusů PID se opěrná zeď tak dlouho nakláněla, až spadla
12.09.2004:
R640: 363.117  363.117 na R640 už bez žlutých proužků a již patřící pod DKV Plzeň
11.09.2004:
kolejnice Kladno 1925 T.O  Nejstarší pojížděné kolejnice jsem objevil ve Strančicích z roku 1925!!! Najdete je u lávky mezi výhybkami č. 9 a 11.
16.08.2004:
1.a 2.foto: V pondělí 16.08.2004 byla na manipuláku ve Strančicích nasazena 714.010, jenže jí postihla při posunu u "kovošrotu" nějaká nehodová událost (asi na podvozku, možná lehce vykolejila - podrobnosti skutečně nevim). Takže pro manipulák přijela náhradní 714.008. Ta se pak později odpoledne ještě vrátila pro vůz, který zůstal uvězněn v "kovošrotu". 714.010 odjela nakonec asi vlastní silou(neviděl jsem). Následující den už jezdila na pacifiku. Ve Strančicích v úterý už byla jako obyčejně 714.012. 3.foto: Os9156 141.057+5*Bmto+162.037
714.010 Mn85508 Os9156  
30.07.2004:
Sv9194 Benešov-P.Vršovice:150.025+5xBmto+141.023 Mn85508 1.foto: Sv9194 Benešov-P.Vršovice: 150.025+5xBmto+141.023,
2.foto:
Mn85508 Strančice-P.Libeň: 714.012
27.06.2004:
Os 9208: 150.003 Os 9234: 141.036 Kocour černý železniční ;-)  
26.06.2004:
Sn 54434 Benešov-Libeň: 163.046 Sn 54434 Benešov-Libeň: 163.046
31.05.2004:
Os 9156 Benešov-Praha Os 9156 Benešov-Praha
Nový informační systém - tabule Nový informační systém - tabule
15.03.2004:
Pn 64811: Libeň-Benešov Pn 64811 Libeň-Benešov u Svojšovic: 749.135+163.0xx dne 15.03.2004 Pn 64811 Libeň-Benešov u Svojšovic: 749.135+163.0xx
18.06.1968: Ofocená reprodukce fotografie vystavená při příležitosti 600.let Strančic:
Demolice mostu Strančice-Světice 18.6.1968 popisek byl tento: "Demolice mostu Strančice-Světice 18.6.1968 v souvislosti s výstavbou dálnice D1 a překladiště + elektrifikace Praha-Benešov. (Kameny z mostu máme v základech baráku ve Strančicích č.293)."

 

Zpět Home